1. Головна
  2. Медіа-аналітика
  3. Контент-аналіз участі медіа-холдингів у “квартирогейті Лещенка”: Inter Media Group промовчав

Контент-аналіз участі медіа-холдингів у “квартирогейті Лещенка”: Inter Media Group промовчав

Починаючи з 14:30 6 вересня інформаційний простір в українських ЗМІ і соцмережах захопила тема покупки нардепом Сергієм Лещенком квартири у центрі Києва. Спровокував «квартирогейт Лещенка» журналіст Андрій Дзіндзя, коли опублікував у Facebook повідомлення з фотокопією виписки з Держреєстру речових прав на нерухоме майно, з якої випливало, що у День незалежності України Лещенко придбав квартиру площею 192 кв.м.

У результаті контент-аналізу, проведеного за допомогою системи Semantrum за період 6-12 вересня, виявлено та опрацьовано 5133 медіа-повідомлення, присвячених квартирній темі Сергія Лещенка: теле і радіо-новини, статті у друкованих та інтернет-ЗМІ, соціальних мережах. Максимальний інтерес до даної теми був 7 вересня, коли вийшло 1664 повідомлення. Кожен наступний день інтерес ЗМІ до цієї теми помітно зменшувався:

lesch-news-stat1

У ЗМІ переказувалися в основному одні й ті ж меседжі і цитати самого Лещенка та народних депутатів. При цьому часто не дотримувалася збалансованість у подачі інформації, наприклад, у телесюжетах або повідомленнях цитувалися тільки представники фракції “Народний фронт” (Максим Бурбак і Павло Пинзеник) і Радикальної партії (Олег Ляшко), які різко висловилися на адресу Лещенка, або ж представники БПП, які висловлювалися дуже обережно (Олексій Гончаренко).

Контент-аналіз публікацій ЗМІ, що входять до медіа-холдингів, виявив, що тільки один медіа-холдинг фактично проігнорував тему «квартирогейту Лещенка» на своїх основних медіаресурсах. Це Inter Media Group, що належить Дмитру Фірташу та Сергію Льовочкіну. На телеканалі Інтер побіжно згадали про цю тему у недільному вечірньому випуску 11 вересня, причому швидше на користь Лещенка.

На сайті Подробиць (популярний сайт, який входить до Inter Media Group) теж цій темі практично не приділили уваги. На сайті згадали цю тему нейтрально пару раз: один – з посиланням на керівника НАБУ А.Ситника і другий – на керівника САП Н.Холодницького. При цьому сайт «Українські новини» холдингу Inter Media Group охоче писав про квартири Лещенка і розміщував коментарі експертів з цього приводу.

Якщо говорити тільки про телеканали, радіо і друковану пресу, то контент-аналіз свідчить про те, що негативної подачі інформації по темі квартирогейта або з акцентом на негативні коментарі експертів було більше у медіа, що входять до холдингів «1 + 1 Медіа» (Ігоря Коломойського), у Медіа групу «Україна» (Ріната Ахметова) та на 24 телеканалі (сім’я Андрія Садового) і 112 каналі.

Умовно лояльної подачі інформації по відношенню до фігуранта квартирогейта виявлено втричі менше, ніж негативної (12 проти 39). Більш позитивними і збалансованими виявилися журналісти медіахолдингів UMH Group і StarLight Media Віктора Пінчука.

(звіт інтерактивний)


Більшість медіа-холдингів, за оцінкою Semantrum, подавали інформацію про придбання квартири Сергієм Лещенком нейтрально і практично не вирізнялися оригінальністю.

Контент-аналіз зроблений за допомогою системи Semantrum. Аналізуються українські телеканали, радіо, центральні та регіональні друковані видання, Інтернет-ЗМІ і соцмережі. 

Menu